Myślałeś kiedyś ile sklepów łącznie, dostępnych jest w sieci, w której na co dzień surfujemy? No to uwaga, odpowiedź to ćwierć miliarda! Tak, zdajemy sobie sprawę, że nawet Ciężko to sobie wyobrazić.  Dla konsumentów jest to nie lada gratka, jednak wśród właścicieli budzi prawdziwe przerażenie ze względu na rosnącą konkurencję, przez którą człowiek już nie wie, jak najlepiej się pozycjonować. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie do możliwości SEO, bo jak doskonale wiemy, jak pozycjonować, to tylko z profesjonalistami! To może pozycjonowanie stron z wykorzystaniem WooCommerce – trzeba przyznać, że internauci nijako rozkochali się w owej platformie, tylko dlaczego?

Czym jest WooCommerce?

W tym miejscu należy zacząć od WordPressa – jednego z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią w sieci. Od 2011 roku platforma została wzbogacona o możliwość rozbudowania strony o działalność e-commerce. Jest to wtyczka umożliwiająca sprzedaż online. Z jej pomocą możemy wprowadzać i opisywać produkty, ustanawiać metody płatności i wysyłki, kontaktować się z klientami, a co najważniejsze, skutecznie pozycjonować  witrynę. 

Zalety i wady platformy pod kątem SEO

Pozycjonowanie stron WooCommerce wiąże się z możliwościami platformy, która jest w pełni darmowa dla administratorów. Największą zaletą jest mnogość wtyczek wspomagających funkcjonalność sklepu. Całość jest łatwa w obsłudze z uwagi na open source, co umożliwia dowolne modyfikacje w kodzie źródłowym. Niestety nie jest ona wolna od wad – należy pamiętać, że jako wtyczka nie posiada takich możliwości jak platformy abonamentowe i liczyć się z jej ograniczeniami. 

Pozycjonowanie WooCommerce – dla kogo jest to dobre rozwiązanie?

Wykorzystanie darmowej wtyczki jest niezwykle kuszące, jednak nie sprawdzi się dla każdego. WooCommerce to rozwiązaniem, które jest efektywnie w przypadku małych i średnich firm o ograniczonym asortymencie. Jeśli więc dbasz o swoją niezależność, jest to dobre rozwiązanie dla Ciebie, które równocześnie pozwoli na naprawdę zadowalające pozycjonowanie stron, nie będące przy okazji karkołomnym .

Dlaczego Twój sklep internetowy potrzebuje SEO?

  • Dzięki optymalizacji poprawiasz widoczność sklepu w sieci.
  • Ponad 70% Polaków dokonuje zakupów online, a ich liczba wciąż rośnie.
  • Szacuje się, że do 2040 roku 95% zakupów będzie wykonywana przez internet.
  • Jesteś dostępny 24/7 przez 365 dni w roku.
  • Możesz lepiej zaprezentować swoją ofertę.

 

Optymalizacja to jedno, ale stanowi jedynie element procesu. SEO to również pozycjonowanie off-site, jednak bez fundamentów nie będzie mieć ono sensu. WooCommerce udostępnia wiele narzędzi i wtyczek wspomagających obie te strategie. Pamiętaj, że musisz z jednej strony być SEO-friendly, z drugiej user-friendly.

Myśl jak klient

Pozycjonowanie stron WooCommerce jest dobrym rozwiązaniem dla początkujących, ponieważ nie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej i informatycznej. Całość wtyczki jest tak intuicyjna jak WordPress, co jest jej ogromną zaletą. Bez optymalizacji nie ma kołaczy, niestety smutna, ale prawda. Myśl jak ktoś kto poszukuje miejsca na e-zakupy, a nie otwiera drzwi przed klientami, tylko w ten sposób, możesz korzystnie zaplanować strategię.