Rozszerzanie świadomości marki i zwiększanie sprzedaży to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Nic więc dziwnego, że popularność różnorodnych narzędzi marketingowych rośnie każdego dnia. Jedną z najczęściej wykorzystywanych form marketingu online od lat stanowi jednak pozycjonowanie stron internetowych. Dziś pod lupę weźmiemy wpływ tej strategii na skuteczność kampanii Amazon Ads. Czy istnieje jakakolwiek zależność między tymi technikami? Aby odpowiedzieć na to pytanie, przyjrzyjmy się bliżej charakterystyce SEO.
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie jest procesem składającym się z wielu czynności przeprowadzanych w witrynie internetowej oraz poza nią. Ma to na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. W tym przypadku sama marka i jej witryna muszą zyskać przewagę nad konkurencją w branży, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie strony wymaga poświęcenia się i skupienia, a kluczowym elementem tego procesu jest dostosowanie serwisu do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Tylko prawidłowo zoptymalizowane witryny mają szansę pojawić się na górze wyników wyszukiwania. Na ten proces składa się m.in. techniczna optymalizacja strony internetowej, wysoka jakość treści w witrynie, wartościowe linki z zewnętrznych stron oraz wybór odpowiednich słów kluczowych. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie popularności serwisu w sieci, co z dużym prawdopodobieństwem korzystnie wpłynie na skuteczność kampanii Amazon Ads.
W przeszłości przedsiębiorcy skupiali się głównie na dostosowywaniu się do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Teraz równie ważna dla użytkowników jest wartość. Niestety trudno poprawić widoczności witryny, jeśli nie ma ona żadnej wartości dla internautów. Pamiętaj, że najważniejszym celem Twojej strony powinno być osiągnięcie jak największej liczby konwersji, do czego przyczynia się zadowolenie użytkowników. Każdy potencjalny klient odwiedza witrynę z konkretnym zamiarem. Postaraj się to wykorzystać!
W jaki sposób wyszukiwarka Google skanuje Twoją witrynę?
Wyszukiwarki, aby dostarczyć użytkownikowi jak najlepsze wyniki na konkretne zapytanie, przechodzą przez poniższe etapy:
- skanowanie – tu następuje wstępne przeszukiwanie sieci i znalezienie wszystkich stron internetowych o podobnej tematyce,
- indeksowanie – na tym etapie następuje sprawdzenie zawartości stron, które zostały wykryte podczas skanowania,
- wyświetlanie wyników – na samym końcu algorytm dopasowuje wyniki wyszukiwania do intencji użytkownika.
Pozycjonowanie i Amazon Ads – czy to się opłaca?
Pozycjonowanie to bardzo wymagająca strategia. Wykorzystanie właściwych technik okazuje się jednak najlepszym sposobem na zwiększanie świadomości marki i generowanie lepszych wyników sprzedażowych, również na platformach, takich jak Amazon. Jeśli zatem chcesz zadbać o skuteczność swojej kampanii Amazon Ads, skup się na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, gdyż uzyskana w ten sposób popularność w sieci z pewnością przełoży się na większą klikalność reklam na Amazon.