Sposób wyeksponowania produktu i jego ceny ma olbrzymi wpływ na zainteresowanie nim. Wiedzą o tym wszyscy sprzedawcy odpowiedzialni za aranżowanie sklepowych alejek i wystaw. Poniżej przyglądamy się najczęściej wykorzystywanym w tym celu produktom – czyli taśmom ekspozycyjnym, nazywanym też stripami reklamowymi. 

Stripy – optymalne wykorzystanie przestrzeni ekspozycyjnej 

Wykorzystanie przestrzeni w danym sklepie jest niezwykle ważne. Warto wybierać pomocne w tym celu urządzenia, które pozwolą nie tylko zagospodarować przestrzeń w poziomie, ale również w pionie. W ten sposób wyeksponujesz jeszcze większą niż dotychczas ilość produktów. 

Stripy służą przede wszystkim do zawieszania produktów o stosunkowo niedużych rozmiarach lub ciężarze. Mogą być to paczki smakołyków, saszetki, kosmetyki, niewielkie akcesoria lub produkty dodatkowe. Dzięki ich wyeksponowaniu klienci będą częściej zwracać na nie uwagę oraz decydować się na ich zakup. 

Rodzaje stripów reklamowych 

Stripy można podzielić na cztery główne rodzaje. Pierwsze to klasyczne taśmy ekspozycyjne, dedykowane do wieszania lekkich produktów w układzie pionowym. Produkty takie oferuje między innymi polski producent rozwiązań dla sklepów: https://pos-solution.pl/produkt/stripy-i-tasmy-ekspozycyjne/.

Stripy do wieszania cięższych produktów są wykonane z materiałów bardziej wytrzymałych – na przekład metalu lub drewna – oraz wyposażone w dedykowane do nich zaczepki (nazywane żabkami). 

Stripy mogą też obsługiwać produkty nie nadające się do zawieszenia. Wówczas mowa o tak zwanych krawatach z kieszeniami, pozwalających na swobodną i wyraźną ekspozycję. 

Ostatnią kategorię tworzą stripy projektowane zgodnie z zamówieniem klienta. Mogą być dedykowane do zawieszania produktów ciężkich (na przykład butelek z alkoholem) lub o niezbyt poręcznym kształcie.